Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02.2017 11:55 - ЕВРОПЕЙСКО ПРИЗНАНИЕ: Рок-звездите Йорн Ланде и Дуги Уайт се рекламират в интернет със снимки на Краси Панайотов
Автор: krassie Категория: Изкуство   
Прочетен: 1092 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Асеновградчанинът беше официален фотограф на световната премиера на рок операта „Нострадамус” в Русе

Интервю: Диана Бикова

Краси, как разбра, че Йорн Ланде и Дуги Уайт използват твои снимки за профилите си във Фейсбук?
- Чрез Фейсбук. Срещал съм се с двамата по няколко пъти и малко или повече се знаем. Великолепни рок-вокалисти със забалежително артистично минало и наистина съм горд, че вече имам в архива си добра колекция техни снимки. Това са ценни за мен кадри, но още по-хубаво е, че ги харесват самите музиканти. Много техни почитатели също.  
Всъщност, ти си ги снимал на концертите им в България?
- Да. В началото и при Ланде, и при Уайт, трябваше да съборя някоя и друга стена, защото и мен непознато лице да ме "стреля от упор" - няма да съм нито кротък, нито дружелюбен. Сякаш успях, обаче, да скъся дистанцията помежду ни и накрая се оказах щастливо облагодетелстван многократно да съм точно пред сцената. Музикантите ме виждаха със "снайпер" в ръце, но някак си вече ми имаха доверие. По време на шоутата си смигвахме и се закачахме... 
Може би трябва да кажем малко предистория. Ти самият си творец – художник, музикант, писател. Кое от трите изкуства най-много ти импонира?
- Аз съм си човек на изкуството. В англоезичния смисъл - артист. По документи би трябвало да съм най-вече художник, учил съм педагогика на изобразителното изкуство, учител съм. А това, че свиря на барабани, че пиша или че снимам - това го приемам за късмет. Възможности, които откриват пред мен други възможности.
С кои звезди в музиката си имал лични срещи?
- То е немалка редица страхотни срещи със забележителни имена, повечето са световно известни рок-музиканти. От всяка пазя някакъв спомен. Имам албум със снимки и автографи, а аз като тийнейджър мечтаех за това. Срещал съм се няколко пъти с "Europe" и "Rage", с "Bonfire", "Asia", "Paradise Lost", "Fates Warning", "2 Chellos", "Jethro Tull", да не продължавам... Щастлив съм да съм заставал лице в лице със звезди като Били Шийн, Майк Терана, Таря Турунен, също с такива, които безвъзвратно вече са на небето - Джон Лорд, Кийт Емерсън, Джон Уетън. Някога България не предлагаше подобни възможности и е страхотно, че в последните двайсетина години, донякъде, наваксах.     
И така стигаме до 2015-та, когато в България идва Йорн Ланде. Какъв човек е той?
- Страховит норвежки хеви-метъл глас! Той пя в новогодишната нощ между 2015-2016 с Николо Коцев и рок-група "Кикимора" на Централния площад в Пловдив при минус 10 градуса. Беше уникална зимна рок-приказка, замръзнаха ми... така де, но след полунощ се прибрах със забележителни снимки. На фотоапаратът ми му трябваше цял час, за да се размрази. Ланде е сдържан, умее да разказва и да държи вниманието върху себе си. Властелин на сцената. Обсебващ. Видяхме се пак през есента на 2016 отново в Пловдив и се смяхме, като го попитах "свободен ли си за тази Нова година?" 
По-късно си имал възможност да се запознаеш и с Дуги Уайт. По-различен ли е на живо от публичния си образ?
- Не. Дуги е шотландец, също с главозамайваща кариера. Веднъж го "изпуснах" в Пловдив през 2009, когато беше дошъл с Джон Лорд, втори път ми избяга в Сопот през месец май 2016, където също пя в компанията на Николо Коцев и "Кикимора", но там вече бях пред сцената и направих сериозна серия снимки. Накрая се срещнахме през есента на същата 2016 в северна България, в град Левски, по много шантав начин. Сблъскахме се пред хотела, а аз му показах няколко от сопотските снимки, които той вече беше виждал в интернет и вече беше харесал. Казах му - "Нали ги помниш? Аз съм авторът!", и той тутакси просветна. Бях извадил снимките на картон, Дуги ги подписа, а една му подарих. Тази, която му подарих, той после я купи, за да си я размножава и ползва за каквото си иска. Изпратих му оригинала. 
И отново Николо Коцев беше в основата на всичко. Като се замисля, благодарен съм му за много неща.  
Знам, че с голямо нетърпение очакваше премиерата на рок-операта „Нострадамус” в Русе. Защо Николо Коцев избра теб за официален фотограф на премиерата?
- Беше световна премиера, за пръв път на сцена, 15 години след излизането на албума. Николо, в качеството си на автор и баща на концепцията, сигурно се е вълнувал повече от мен. Той просто ми се довери, даде ми пълен достъп и възможност да снимам, както аз реша за добре. 
Казваш, че събитието е било грандиозно от музикална гледна точка. Сега предстои турне, с представления в няколко града, включително и в Пловдив. Ще отидеш ли отново?
- Нещата предстоят. Живи и здрави, специално за концерта в Пловдив се надявам да съм на линия. "Нострадамус" е спектакъл с повече от 100 души участници, уникални певци, балет, оркестър... Музиката е впечатляваща.
Ще отидеш като зрител, или като фотограф?
- И в двата случая ще се чувствам прекрасно. Но се надявам да снимам.
Мъчно ли ти е, че вече не се провежда Каварна рок фест?
- Там нещата се объркаха и тръгнаха надолу, но аз "взех" достатъчно от Каварна. Там гледах двете си любими банди, "Europe" и "Dream Theater", както и много други. Пазя страхотни спомени. 
„Кметълът”, както и до днес наричат бившия кмет на Каварна Цонко Цонев, продължава да е активен и да води у нас известни изпълнители?
- И слава Богу! Желая само доброто на Цонко Цонев.
Кой от плеядата топ музиканти в световен мащаб би искал да гледаш на живо?
- Не знам, гледах доста. Както казах, наваксах за мрака отпреди 1989. Искаше ми се да гледам Дейвид Боуи, но, за съжаление, и той ни напусна. Много велики изпълнители вече не са сред нас. Остават записите им...
През 1999 по случай инициативата „Пловдив – европейски месец на културата” имаше грандиозен концерт на „Металика”. Предстои през 2019 Пловдив да е Европейска столица на културата, като през цялата година ще има различни събития. Дай идея кого да поканим за топ концерта?
- Ингви Малмстийн със симфоничен оркестър, примерно. Пък дано някой се вслуша в идеята ми.

Февруари 2017

www.nostramusic.com
www.krapan.com

image





Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: krassie
Категория: Изкуство
Прочетен: 179162
Постинги: 39
Коментари: 13
Гласове: 149
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол